Vertraging PostNL

We nemen de maatregelen m.b.t. het coronavirus erg serieus. Via deze blog houden we je daarom graag op de hoogte van de actuele ontwikkelingen en maatregelen die effect hebben op het versturen van pakketten binnen Nederland en naar het buitenland. Maatregelen en duur daarvan verschillen namelijk per land en wijzigen continu.

Bezorgers PostNL

PostNL volgt de algemene RIVM-richtlijnen en neemt maatregelen om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen en het contact tussen bezorger en ontvanger te minimaliseren. PostNL licht medewerkers in en zorgt dat zij weten wat ze moeten doen om gezond en veilig te blijven en zo hygiƫnisch mogelijk te werken. Bezorgers houden 1,5 meter afstand en vermijden fysiek contact.

Bezorging van pakketten

Het aantal te bezorgen pakketten is enorm gestegen. Online bestellen is in deze periode tenslotte een makkelijke en veilige manier om levensmiddelen en andere producten in huis te halen. Door de drukte die ontstaan is door het grote aantal bestellingen en de overheidsmaatregelen is het mogelijk dat de levering van jouw zendingen vertraging oploopt. Ook zijn als gevolg van de maatregelen in Nederland en het buitenland sommige bedrijven of afleverlocaties gesloten. Als een zending naar een gesloten bedrijf of afleverlocatie wordt verstuurd, wordt deze geretourneerd. Wees je ervan bewust dat wanneer in dit geval een zending geretourneerd wordt, verzendkosten niet geclaimd kunnen worden.

We vragen in deze bijzondere periode hiervoor jouw begrip en geduld, wanneer het anders loopt dan je gewend bent. Samen met PostNL zetten we alles op alles om de vertragingen te beperken. Voor de meest recente verzendstatus van jouw zending(en) verwijzen we je naar de Track & Trace informatie.